fittactics blog

Vikend opuštanje

Novembar 01, 2019

Pazio sam cele nedelje, da li mogu da se opustim za vikend?

Većina ljudi smatra da ako je pazila cele nedelje, može za vikend da se opusti sa hranom. Vikendi su najčešće period kad je većina ljudi slobodna, pa samim tim želi da se opusti, a najčešće je hrana asocijacija za opuštanje i uživanje. Pazite 5 dana i za vikend možete da uživate u bilo kom jelu, da pojedete omiljene grickalice, da pojedete koju palačinku, popijete koju čašu...

Ja se slažem da je dobro ponekad se opustiti, da treba i uživati... Ali, da li realno moramo da se prejedamo, da bismo uživali?

Ako vam je cilj da izgubite masne naslage, računica je jasna, što se može i zaključiti sa slike.

Ako vam je za održavanje trenutnog stanja potrebno 2000 kalorija, da biste mršavali napravite deficit od 500 kalorija i kilaža će ići na dole. Dakle, ako unosite svaki dan 1500 kalorija, na dobrom ste putu.

Međutim, ako od ponedeljka do petka unosite 1500 kalorija, a za vikend se opustite i pojedete npr. 3500 kalorija, vi više ne unosite dnevno u proseku 1500 kalorija, već 2070 kalorija. Taj broj je okvirno broj kalorija koji vam je potreban za održavanje, čak i malo više. Dakle, an tom prosečnom unosu kalorija vi ne možete da mršavite.

Neko će reći, pa ne unosim toliko kalorija za vikend, samo malo se opustim. Nije to ništa strašno, nije to 2000 kalorija više. Verujte mi, hrana uz koju se većina opušta sadrži dosta kalorija iako količinski ne deluje tako. Unesite big mek, pomfrit i coca-colu i eto 1000 kalorija. Neka palačinka, neki kolač, neka masnija hrana i eto vas u suficitu od 2000 kalorija.

Samo budite realni prema sebi i nemojte govoriti kako ne možete da smršate. Svako može da smrša, pa čak i osobe koje imaju zdravstvenih problema. Nemojte tražiti izgovore, već lepo analizirajte gde pravite grešku.